Berdien Eilander – Pepping

Ik ben opgegroeid in Espel. Als kind mocht ik een dagje mee met de kraamverzorgster van mijn neefje en zo is het idee voor verloskundige ontstaan. Na mijn opleiding in Groningen werk ik sinds 2011 met veel plezier op Urk. Samen met mijn man woon ik in Emmeloord.

Karine van der Heijden – Straatsma

Ik ben opgegroeid in de polder. Na de opleiding tot verloskundige in Maastricht ben ik gestart met de verloskundige praktijk op Urk. Na jaren met plezier te hebben gewerkt heb ik besloten om nu achter de schermen te gaan werken. Op deze manier heb ik meer tijd voor mijn gezin. Samen met mijn man en kinderen woon ik op een boerderij bij Tollebeek.

Heleen Menzo

Mijn naam is Heleen Menzo. Ik ben geboren en getogen in Wezep op de Veluwe. Na de middelbare school heb ik de Pabo afgerond en heb ik een aantal jaren voor de klas gestaan. Na deze jaren ben ik getrouwd en moeder geworden van 2 prachtige kinderen. Vrij snel daarna begon de wens te ontstaan om weer in de schoolbanken te kruipen. Dat resulteerde erin dat ik in de zomer van 2016 mijn diploma tot verloskundige in ontvangst mocht nemen en nu als verloskundige op Urk kan werken. 

Lideweij ten Bolscher

Ik ben geboren en getogen in Rijssen, een plaats in Overijssel. Daar woon ik buiten mijn diensten nog steeds. Tijdens de diensten verblijf ik op Urk. Na de opleiding in Rotterdam werk ik nu met veel plezier op Urk! Als verloskundige vind ik het heel mooi om mensen te begeleiden tijdens de zwangerschap, bevalling en het kraambed. 

Eef van Zanden

Mijn naam is Eef van Zanden, 28 jaar oud en sinds april 2017 woon ik samen met mijn man en zoontje op Urk. Ik ben er dankbaar voor dat ik weer aan de slag kan nadat we naar Urk zijn verhuisd vanwege een aangenomen beroep van mijn man als predikant in de Gereformeerde Kerk. De afgelopen jaren ben ik als verloskundige werkzaam geweest in Hoogeveen, Assen en in Stadskanaal. Zowel in verloskundigenpraktijken als in het ziekenhuis. 


Cliënttevredenheid

Aan het einde van het kraambed ontvangt elke cliënt van ons een enquête met vragen over de zorgverlening in zwangerschap, tijdens de baring en in het kraambed. Via deze vragen kunnen wij duidelijk krijgen wat de sterke en minder sterke punten van onze praktijk zijn. Naar aanleiding van de cliëntenenquêtes hebben wij een aantal punten naar voren zien komen.
Als verbeterpunt kwam met name de wachtkamer naar voren omdat deze binnen de algemene ruimte van het Dok is. Dit werd als minder ideaal gezien. Sterke punten kwamen veel naar voren. Hierbij bleek vooral de persoonlijke begeleiding, vrouwen onder elkaar, ruime tijd voor zorgverlening, vriendelijkheid en duidelijke informatie goed te scoren.

Het cijfer dat wij mochten ontvangen voor de zorgverlening van onze cliënten was gemiddeld een 9.2!

We willen iedereen bedanken voor het invullen van de enquête!


Kwaliteitsregister

Wij staan als verloskundigen ingeschreven in het kwaliteitsregister van de KNOV. In het Kwaliteitsregister Verloskundigen staan verloskundigen geregistreerd die voldoen aan de volgende eisen:

  • Vermelding in het BIG-register als verloskundige
  • Gemiddeld ten minste 10 uur per week werkzaam als verloskundige
  • Deelname aan klachtenregeling
  • Ondertekening van een verklaring dat de verloskundige de gangbare beroepsnormen in acht neemt

De registratie is 5 jaar geldig. Na deze periode geldt er een aanvullende eis voor herregistratie:
aantoonbaar minimaal 200 uur besteden, in 5 jaar, aan deskundigheidsbevorderende activiteiten zoals nascholing, vaardigheidstrainingen, publicaties, stagebegeleiding, intercollegiaal overleg. Meer informatie is te vinden op de website van de KNOV.


Klachtenregeling

Heb je een klacht over je verloskundige?
Het is belangrijk dat je je goed voelt bij je verloskundige. Want zwanger zijn is al spannend genoeg. Daarom doen we er alles aan om jou en je kindje goed te begeleiden. Het is prettig als het contact met je verloskundige en andere professionals in onze praktijk deskundig en aangenaam verloopt. Toch kan het voorkomen dat je een klacht hebt.

  1. Bespreek je klacht met je verloskundige: Zit je met vragen? Of twijfels? Ben je ergens ontevreden over? Vertel het ons. We nemen graag de tijd om rustig met je te praten.
  2. Schakel onze klachtenfunctionaris in: Lukt het niet om er samen met ons uit te komen? Of wil je hulp bij het indienen van een klacht? Neem dan contact op met de klachtenfunctionaris van het CBKZ (Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg). Zij (of hij) is onpartijdig, werkt onafhankelijk en helpt je graag verder met ondersteuning en advies. Ook bemiddelt de klachtenfunctionaris bij het vinden van een oplossing. Alles wat je de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.De externe klachtenfunctionaris van het CBKZ is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag (van 09.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 16.30 uur) via 088 - 0245123. Je kunt ook een mail sturen naar klachtverloskunde@cbkz.nl.  

Ga voor meer informatie naar www.klachtverloskunde.nl.